Povinně zveřejňované informace - dle zákona č. 106/1999 sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
Název
Mateřská škola Brno, Soukenická 8, příspěvková organizace
Důvod a způsob založení
Příspěvková organizace vznikla dne 1.1.2001 dle zřizovací listiny, kterou vydalo Statutární město Brno - Městská část Brno - střed dne 8.11.2000 na základě usnesení č. 316.10. zastupitelstva městské části Brno - střed. Úplné znění zřizovací
listiny vydané Statutárním městem Brnem ,Městsou částí Brno - střed, platné k 18.4.2001 bylo schváleno usnesením č. 319.09. zastupitelstva městské části Brno - střed.
Organizační struktura
Jednotlivé funkce zaměstnanců jsou uvedeny výše v části Personál.
Ředitel činí právní úkony jménem příspěvkové organizace ve všech věcech.
Kontaktní spojení
Kontaktní poštovní adresa: Soukenická 561/8, Staré Brno, 602 00 Brno
Adresa úřadovny pro osobní návštěvu: Soukenická 561/8, Staré Brno, 602 00 Brno
Úřední hodiny: Po - Pá: 10:00 - 13:00 hod. nebo dle domluvy
Rozpočet, Rozpočtový výhled, Rozpočtová opatření: Provozní rozpočet školy stanovuje zřizovatel, rozpočet na platy zaměstnanců poskytuje stát. Aktuální i starší rozpočty jsou k dispozici k nahlédnutí na adrese školy.
Žádosti o informace
Žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, lze podat ústně nebo písemně, nebo na emailu školy: podatelna@mssoukenicka.cz.
Povinným subjektem, který má podle tohoto zákona povinnost poskytovat informace, je ředitel školy.
Příjem žádostí a dalších podání
Příjem žádostí a dalších podání lze podávat ústně do protokolu nebo písemně prostřednictvím ředitelky mateřské školy v kontaktním místě Soukenická 561/8, Staré Brno, 602 00 Brno, nebo na emailu školy: podatelna@mssoukenicka.cz.
Opravné prostředky Odvolání
Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání. Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným
subjektem. V dalším postupu je povinný subjekt vázán rozhodnutím nadřízeného orgánu v případě, že došlo ke zrušení rozhodnutí nadřízeným orgánem.
Nadřízeným orgánem je zřizovatel školy, tj. Statutární město Brno, Městská část Brno – střed.
Stížnost
Žadatel může podat stížnost v případě, kdy:
nesouhlasí s vyřízením žádosti sdělením odkazu na zveřejněnou informaci,
mu po uplynutí lhůty 15 dnů, příp. řádně prodloužené lhůty pro poskytnutí informací, nebyla poskytnuta informace ani nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
mu byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
nesouhlasí s výší úhrady sdělené dle ust. § 17 odst. 3 informačního zákona požadované v souvislosti s poskytováním informací.
Jakým způsobem se stížnost podává?
Stížnost lze podat písemně nebo ústně. V případě ústně podané stížnosti, kterou nelze vyřídit hned, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam. Stížnost se podává u povinného subjektu.
Jaká je lhůta pro podání stížnosti?
Stížnost se podává ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení
sdělení, kterým je poskytnut odkaz na zveřejněnou informaci,
sdělení, že požadované informace se nevztahují k působnosti osloveného povinného subjektu,
oznámení výše úhrady dle ust. § 17 odst. 3 informačního zákona.
Případně ve lhůtě 30 dnů ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace.
Musí povinný subjekt předložit stížnost nadřízenému orgánu?
V případě, že povinný subjekt žádosti sám zcela vyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti do 7 dnů ode dne, kdy mu byla doručena stížnost, nemusí stížnost předkládat nadřízenému orgánu.
V opačném případě je povinen stížnost předložit nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu byla stížnost doručena.
Postup nadřízeného orgánu
Nadřízený orgán přezkoumá postup povinného subjektu a rozhodne tak, že:
postup povinného subjektu potvrdí,
povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, žádost vyřídil,
usnesením věc převezme a informaci poskytne sám nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti (nelze uplatnit vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti).
V případě stížnosti proti oznámené výši úhrady přezkoumá nadřízený orgán postup povinného subjektu a rozhodne tak, že:
výši úhrady nebo odměny potvrdí,
výši úhrady nebo odměny sníží (nelze uplatnit vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti),
povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, zjednal nápravu, jde-li o úhradu nebo odměnu za poskytnutí informace územním samosprávným celkem v samostatné působnosti.
Nadřízený orgán rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu stížnost byla předložena.
Úhrady za poskytování informací
Ředitel školy je v souvislosti s poskytováním informací oprávněný žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Ředitel školy může vyžádat i úhradu za mimořádně rozsáhlé
vyhledání informací. Úhrada je příjmem školy.